Friday 10 July 2015

LUAHAN AKTIVIS anak muda terhadap kebiadapan Ketua Pemuda PAS Marang

Ke hadapan Ketua Penerangan Dewan Pemuda
PAS Kawasan Marang...

Saya rasa saudara sebenarnya telah tersalah tafsir dan silap dalam menilai tindakan YAB Menteri Besar Terengganu .

Istilah MB menghina bulan Ramadhan adalah amat salah sama sekali kerana golongan anak muda yang meminati sukan permotoran ini bukanlah senang untuk dibentuk dan dididik .

Saya rasa saudara juga hanya melihat MB dengan sebelah mata saudara . Saudara tidak tahu ke program2 lain yang telah diusahakan oleh YAB MB Terengganu Dato Seri Ahmad Razif itu? Saya rasa baru baru ini ada program Tadarus Al Quran di kediaman rasmi beliau di Sri Iman, begitu juga dengan program2 kerohanian yang lain . Jangan asyik melihat yang nampak buruk sahaja . Tak lama nanti dengar khabar nya kerajaan negeri juga akan buat program ala ala jelajah masjid berprinsip TTB . saudara berminat nak turut serta tak? hehe.

Ya, dah banyak program2 kerohanian dianjurkan . Tapi kita harus berfikir di luar kotak sekali sekala , jika kita asyik melakulan KETULAAN , siapa pula yang mahu mendekati dan mendidik golongan2 yang saudara anggap sebagai 'menghina bulan Ramadhan' ini? Saudara yang selaku ketua penerangan dewan Pemuda PAS Marang ni sanggup ke turun padang? atau saudara hanya pandai berkata kata di dalam facebook sahaja?

Sekiranya mahu membantu, kita sedia membuka pintu.. Jika hanya tahu menghukum melalui penilaian yang salah , bermakna anda BELUM CUKUP MENGENALI DATO SERI AHMAD RAZIF ABD RAHMAN . Wallahuallam..

Amir Asyraf Bin Mohd Alwi
Aktivis Media Sosial

No comments:

Post a Comment